meeniemainee.
Bonjour!

"Look up the definiton of sophistication. embody it." Don't let me hear you say life's taking you nowhere. Izryn, Malaysia ☺ enjoy reading my blog xoxo

Travel this

Story About Linkies Panda


Message
HUNTER ALERT

Sweetsour


Qualities of friendship
Saturday, April 14, 2012 | 5:15 PM | 0 panda
 Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1 Malaysia :) hahaha huishh rindu chorul speaking. Macam biasa tak perlu nak cerita panjang. Dalam ramai ramai kawan aku tak semua jahat dan tak semua baik. Ada yang bijak, pandai, cerdik, lawa, cantik, handsome. Tapi kadang kadang mereka tak bersyukur dan menggunakan itu semua dengan baik. Well, manusia mana pernah sempurna kan? aku pun tak pernah nak sempurna jugak. Macam selalu orang kata naik sekolah menengah kena pandai pilih kawan. Nanti salah pilih terjun lombong ah jawabnya. Ya! dalam ramai ramai kawan menengah aku takda sorang pun pernah jadi 'geng' 'bff' 'kawan baik' aku tak pernah anggap sesiapa pun bff or what. Aku bukan berlagak bagus, pandai, sombong tapi aku cuma nak berkawan dengan semua orang :)

 Kawan yang rapat dengan aku pun hanyalah kawan lama. Kawan sekolah rendah. Walaupun jauh still lagi contact. "Weh kenapa kau nak bangga-banggakan sangat kawan lama kau tu? kau dah masuk umur berapa? sekolah pun dah tak sama. Bagus sangat ke kawan lama kau tu?" apa salahnya kalau aku nak kawan dengan sesiapa pun bukan hal kau! hari hari jumpa kau pun nak gaduh je tak boleh jugak, sebab apa? sebab perangai kau yang tak berapa nak matang tu. Bila tengok orang tu tak layan kau dah cakap macam macam. Kawan aku yang paling rapat, yang always belajar sama sama, selalu ada cerita adalah budak budak 'amanah'. Aku tak kata bila aku dah bergaul dengan budak pandai aku akan jadi sombong. Aku tak pernah kata. Ni la manusia.. kau kena ingat, bila kau rasa bagus ada orang jauh lebih bagus daripada kau. Kalau kau rasa kau hebat ada orang yang boleh jadi hebat lagi  daripada kau. Bila kita dah kenal someone tu mesti boleh buat kawan kan? dan dekat situ lah kita boleh nilai dia & boleh dijadikan kawan sejati :) so tak salah kalau kita nak kawan dengan semua orang.

 Kawan lama? bila kita dah ada yang baru jangan lah lupakan yang lama. Sombong? ariff selalu kata jangan cakap orang sombong. 'Mana tahu kalau ada orang hati keras. Bila dah retak susah nak ganti. Sesombong mana pun seseorang tu dia pernah menjadi kawan kita, orang yang kita kenal. Lumrah hidup, biasa lah.' Manusia kalau hidup kena ada tiang nak bagi kukuh. Solat itu tiang agama. *my conversation between me and syafiq*

s: 
me:  Kenapapapa kau begini kenapapa? hahah
s: Let's me crying alone
me: Sihat ke tak? tiba tiba nak menangis alone. Nangis tak ajak.
s: aku nak pergi dah
me: kau nak pergi mana weii?
s: i've been completed my task. No one need me anymore 
me:  K syafiq.... K -,-
s: i need to go now. i know you hate me like everyone did.
me: kalau dah tu yang kau nak.. silakan~
s: kalau ada peluang kita jumpa lagi tapi aku rasa tak akan
me: tak perlulah nak cakap macam tu brader
s: one thing. jangan tinggal solat, dengar cakap makbapak insyallah selamat dunia akhirat.
me: WEH! MANA KAU YANG AKU KENAL DULU? MANA WEH MANA?! 
s: terima kasih sebab jadi kawan aku. seronok kenal dengan kau.
me: what's wrong weh? eii aku tak boleh ah tengok kawan aku macam ni.
s: sorry i should go now! no time to tell you, im just wanna say sorry & tolong cakap dkt kawan kawan kita 'abang macho' kirim salam.
me: apa semua ni fiq?! hm yeah maybe i wanna lose one of my best friend. MAYBE hmm
s: take care. jangan lupa apa yg aku pesan  bye assalamualaikum
me: insyallah  behave yourself. im always here if you need my help or whtv dear friend. take care juga :< Wa'alaikumussalam.

 Kawan yang paling asdfghjklbaikgila pernah aku jumpa :') haihh kasih sayang? apa ada dengan kasih sayang? tak ada apa kot. Hahaha no kasih sayang is kebahgiaan yang perlu ada dalam diri seseorang, orang yang betul betul kita sayang. Awak pernah cakap manusia tak boleh hidup tanpa kasih sayang. Alhamdulillah sy dapat kasih sayang tu. Tapi mana kasih sayang awak? hilang kemana? dulu awak juga kata jangan pernah lupa dengan orang yang kita kenal. Tapi awak tipu...... hahaha lol terima kasih dengan kata kata mu itu.

Dayananananepal, nanonano, dayangnanas :D HAHAHA kawan dalam kelas paling weng weng samalah macam kawan baik dia tu si eliwsyawsyooo. Bhahahahaha :p dia selalu cakap jangan la nak kejar hot. Hot tak kemana pun. 'Jangan lah terlalu mengejar-gerjar duniawi sampai terlupa akhirat sana. Solat jangan tinggal. Jangan lawan cakap makbapak. Jangan terlalu soSIAL. Ingat allah kalau nak berjaya. Sentiasa mengingatiNya. Dan jangan pernah melupakanNya walaupun sesaat. Ingat!'

What we call friend guys! point dia tengok warna merah. Dekat situ kita dah boleh nilai macam mana dia. 3 boys tu dah lose contact but insyallah our friendship never ends. Bila ada jodoh jumpa. Berkawan sampai terputus hubungan :') kita boleh berkawan dengan semua orang eventho dia jahat sekali mana pun kita boleh ubah diri dia menuju ke arah kebaikan. Sesungguhnya janganlah kita pernah membenci seseorang. Dia adalah kawan yang pernah kita mengenalinya dulu. Renung-renungkan lah. Oh btw happy birthday awak 'kasih sayang' tu. Rindu awak! Hv a blast ok? bye :-*



Older Post | Newer Post